.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تقدیر از استاندار انتقاد از رسانه ملی
بعضی از افراد در ماه مبارك رمضان به مساجد و پاي منابر نمي روند و در عوض اين افراد در منازل خود در پاي تلويزيون ها مي نشينند و ازاين فيلم به آن فيلم ، سريال نگاه مي كنند ...
تقدیر از استاندار انتقاد از رسانه ملی

امام جمعه بابل گفت: احترام گذاشتن به ماه مبارك رمضان در بازار ما مورد توجه واقع نمی شود زیرا بايد در هنگام نماز ، بازار ما تعطيل باشد ولي متاسفانه به اين امر اهمیت داده نمی شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ،حجت الاسلام والمسلمين مجتبي روحاني خطيب جمعه بابل در جمع چند هزار نفري نمازگزاران اين شهرستان با اشاره به گذشت چند روز از ايام ماه مبارك رمضان ، گفت : آنچه را كه انجام مي دهيد و روزه مي گيريد و گرسنگي و تشنگي را تحمل مي كنيد ، يقينا شما مومنين از بركات اين ماه بهره مند خواهيد شد و خداي متعال اين بركات را در تقوا انسانها مي داند ، تقوايي كه خداي متعال آن را در تمام امور قرار داده است ، تا خداي ناكرده مورد غفلت صورت نگيرد .

خطيب جمعه بابل با اميد به اينكه خداوند متعال توفيق بهره مندي از ماه مبارك رمضان را به ما عنايت فرمايد ، تصريح كرد : در اوايل ماه مبارك رمضان قرار داريم و يكي از اموراتي را كه بايد آن را رعايت كرد ، احترام گذاشتن به اين ماه مبارك رمضان مي باشد و در بازار ما به اين نكته به خوبي توجه نمي شود ، زیرا بايد در هنگام نماز ، بازار ما تعطيل باشد ولي متاسفانه به اين امر توجه آنچنان نمي شود.

حجت الاسلام والمسلمين مجتبي روحاني گفت : يك نكته مهمي كه وجود دارد ، حرمت گذاري به اين ماه است و ما در اوايل آغازين اين ماه ديديم و شنيديم كه در خيابان و منازل افرادي سيگار به دهن و يا مشغول به خوردن غذا هستند كه اين حركات نشان دهنده بي حرمتي به ماه مبارك رمضان است .

وي با گله مندي و انتقاد از صدا و سيما افزود : بعضی از افراد در ماه مبارك رمضان به مساجد و پاي منابر نمي روند و در عوض اين افراد در منازل خود در پاي تلويزيون ها مي نشينند و ازاين فيلم به آن فيلم ، سريال نگاه مي كنند .

خطيب جمعه بابل با بيان اينكه دين و زندگي با يكديگر ارتباط دارند ، تصريح كرد : يك عده گفتند دين در زندگي انسانها نقش ندارد و يا اينكه در ابعاد اجتماعي بشر دين نمي تواند پيامي را براي انسانها در نظر بگيرد و خداي متعال تدابيري را براي حيات انسانها در نظر گرفته است و دين نيز پيامي را براي انسانها آورده است كه يكي از پيامهاي دين مي تواند همين ماه مبارك رمضان باشد تا انسانها روزه بگيرند و از صبر كمك گرفته ، چرا كه منظور از صبر همان روزه گرفتن است .

حجت الاسلام والمسلمين مجتبي روحاني گفت : هر انسان در مواجه با مشكلات زماني كمك مي گيرد كه دچار ضعف شود و نيازمند كمك و ياري باشد ، پس مجبور مي شود از ديگران ياري بگيرد تا بر ضعف خود مسلط شود .

وي افزود : آنچه مشخص است ما همه دچار ضعف هستيم و اين روزه مي تواند ضعف ما را برطرف سازد ، و بهره مندي ما از ماه مبارك رمضان همين گرسنگي و تشنگي است ، تا بستري را براي شكوفايي و رسيدن به كمال فراهم شود .

خطيب جمعه بابل با بيان اينكه ماه رمضان تا چه اندازه به ما انسانها مي تواند كمك كند تا بعضي از لذات را تشخيص دهند ، تشريح كرد : زماني كه ماه مبارك رمضان فرا مي رسد ، تازه انسان به ياد لذات ديگر مي افتد و خداوند فرمود كه ما روزه را در ماه مبارك رمضان قرار داديم تا لذت گرسنگي و تشنگي را در كنار لذتهاي دنيوي احساس كنيد .

روحاني بيان كرد : در ماه مبارك رمضان فقط نبايد گرسنگي و تشنگي باشد يا نبايد به دنبال آن دسته از اموراتي باشيم كه فكر كنيم با انجام آن روزه ايم ، بلكه علاوه بر همه اينها بايد بدانيم عروسي ما ، مجالس ما ، آموزش ما ، بعضي از جاهاي خاص و ... آلوده به بعضي از مسائلي است ، كه منجر به گناه مي شود و بايد از آن پرهيز كرد .

خطيب جمعه بابل در مورد طرح تحول اقتصادي گفت : اين برگه هايي كه از طريق مدارس و سازمان آمار در حال توزيع در سطح كشور مي باشد ، براي ايجاد طرح تحول اقتصادي ما خواهد بود كه براي ايجاد يك تحول در جامعه اسلامي لازم مي باشد .

روحاني افزود : صاحب نظران مي گويند كه موج عظيم يارانه ها اگردر جامعه ما پياده شود اين تورم كمرشكن و خيلي از مشكلات ديگر حل خواهد شد .

وي با تقدير و تشكر وي‍ژه از پيگيريهاي استاندار مازندران در خصوص ساخت كارخانه خودروسازي در بابل ، تصريح كرد : مسئله ديگري كه وجود دارد در خصوص طرح مصوب رياست جمهوري و ساخت كارخانه خودروسازي مي باشد كه به مردم بابل وعده داده شده است و بنده طی تماس تلفني با استاندار مازندران مطلع از پیگیری و عملی شدن این طرح در آینده نزدیک شدم .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 17 شهريور 1387
آقا جان در مورد ماهواره نگفتید . پشت بامهای تهران پر از ماهواره است . اگر ببینید آن و قت توصیه می کنید مردم سریالهای تلویزیون ببیند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.